top of page
Accountant at Work

ייעוץ משכנתא - מדריך מלא לבניית תמהיל משכנתא

סביר להניח שמשכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שאתם צפויים לקחת בימי חייכם, ולכן לא ניתן להפריז בחשיבותה. בשנים האחרונות תחום המשכנתאות התפתח בצורה דרמטית, כך שכיום זמינים לכל לקוח עשרות מסלולי משכנתא שונים ומאות תמהילים שניתן לבצע ביניהם.

לאור התפתחות זו, יותר ויותר נוטלי משכנתאות בוחרים להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מנוסה, שיסביר להם על אודות העסקה, ילווה אותם וייצג את האינטרסים שלהם אל מול הבנק למשכנתאות ויבטיח שהמשכנתא שהם ייטלו תתאים ליכולותיהם ולצרכיהם הפיננסיים. במדריך זה נסביר לכם מהו ייעוץ משכנתא, מהו תפקידו של יועץ משכנתאות וכיצד הוא יכול לסייע לכם לבחור את מסלול המשכנתא הטוב ביותר עבורכם.


ייעוץ משכנתא - האם כדאי?

על מנת לענות על שאלה זו, עליכם לערוך בירור קצר עם עצמכם. האם אתם מחזיקים בכלים המימוניים הכלכליים והפיננסיים הנדרשים על מנת להבטיח שמסלול המשכנתא שבו תבחרו הוא הנכון ביותר עבורכם בטווח הארוך? האם אתם מודעים לזכאויות, ההטבות, הריביות העדכניות והשינויים הרגולטיביים הצפויים בענף המשכנתאות? במידה שהתשובה לאחת משלוש השאלות האלה איננה חיובית, נראה שיועץ משכנתא יוכל לחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים בטווח הארוך. קבלת סיוע מיועץ משכנתא אמין, ותיק ומקצועי תסייע לכם לרכוש דירה בראש שקט, מתוך ידיעה שעסקת המשכנתא שביצעתם היא העסקה המתאימה ביותר לצרכיכם הפיננסיים.


תפקידו של ייעוץ משכנתאות

התפקיד המרכזי של יועץ משכנתא הוא לשמש כגורם מקצועי לאורך תהליך רכישת הנכס, שיסייע ללקוח להגן על האינטרסים הממוניים שלו. לפיכך, בתחילת תהליך ייעוץ המשכנתא, יועץ המשכנתא יתכנן ביחד אתכם תקציב המתאים לצרכים הפיננסיים שלכם. במסגרת התקציב, ייקח היועץ בחשבון את הכנסותיכם, את הוצאותיכם, את התוכניות הפיננסיות שלכם לעתיד ואת כלכלת משק הבית שלכם.

לאחר תכנון התקציב, ידאג יועץ המשכנתאות שתקבלו אישור מהבנק לצורך רכישת הנכס. בהמשך, יבצע עבורכם יועץ המשכנתא מספר התאמות שישכללו את האישור הראשוני שקיבלתם מהבנק, ויסייע לכם בבניית תמהיל המשכנתא הנכון ביותר עבור הצרכים שלכם, תום שימת דגש על תכנון כלכלי צופה פני עתיד.

לאחר מכן, יועץ המשכנתאות ינהל עבורכם משא ומתן מול הבנקים השונים למשכנתאות, על מנת לקבל את תנאי המשכנתא האידיאליים. לאחר המשא ומתן מול הבנקים השונים, יסייע לכם יועץ המשכנתא לבחור את הבנק שהציע לכם את התנאים הטובים ביותר, וילווה אתכם במעמד החתימה על המשכנתא.


הבנת העסקה

בזכות היכרות ארוכת טווח עם שוק המשכנתאות, התנהלות מול אלפי לווים וניהול משא ומתן עם כלל הבנקים למשכנתאות, ניתן לקבוע בבטחה שליועצי משכנתאות הכלים הדרושים על מנת לנהל בהצלחה עסקאות מורכבות, תוך הבנת כלל האספקטים הנלווים לה. מטבע הדברים, עסקת משכנתא נחשבת לעסקה מורכבת במיוחד מן הבחינה הפיננסית. לכן, במידה שאין לכם ידע קודם בתחום, היעזרות ביועץ משכנתאות עשויה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בנקל.


פרופיל פיננסי

כיום ישנם מאות מסלולי משכנתאות שניתן לבחור מהם - דבר שמותיר לא מעט לווים נבוכים ומבולבלים. יועץ משכנתא יידע לברור בין מאות המסלולים השונים ולבחור את המסלול הטוב ביותר בשבילכם. מסלול משכנתא משתלם הוא מסלול שהולם בצורה הטובה ביותר את הפרופיל הפיננסי שלכם.


ליווי עסקה

כפי שהסברנו קודם לכן, יועץ משכנתאות אינו אחראי אך על בחירת מסלול המשכנתא המתאים ביותר לצרכים שלכם. בנוסף לכך, יועץ המשכנתא ילווה אתכם לאורך כל העסקה, תוך ניהול משא ומתן עם הבנקים למשכנתאות, על מנת להבטיח שהאינטרסים שלכם יישמרו במלואם.


סיכום

לסיכום, יועץ משכנתא הוא יועץ פיננסי בלתי תלוי שמסייע ללקוח לקבל את המשכנתא הטובה ביותר עבורו. יועץ משכנתא מספק מעטפת שירותים מקיפה, ומלווה את לקוחותיו לאורך כל שלבי התהליך.

יועץ המשכנתא מסייע ללקוח להבין האם הנכס שהוא מעוניין לרכוש הולם את הפרופיל הפיננסי שלו. בנוסף לכך, מסייע יועץ המשכנתא ללקוחותיו לבנות תיק לווה, מלווה את לקוחותיו במסגרת המשא ומתן מול הבנקים למשכנתאות ובונה עבורם תמהיל משכנתא בהתאמה אישית. לבסוף, יועץ המשכנתא ילווה את הלקוח גם לאחר נטילת ההלוואה, במקרים שבהם הוא מעוניין לבצע מחזור משכנתא או להגדיר יעדים לתחנת שינוי.

קונים דירה ומעוניינים להיעזר ביועץ משכנתא? צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים!



bottom of page